tisdag 9 oktober 2007

Hur är formen?

Träningsmatcherna närmar sig. Det känns ju onekligen kul. (Oj vilken deja vu-känsla jag fick. De orden har jag slängt in ett antal gånger förut.) Även om tillgången på spelbara planer utomhus är lite sviktande så hoppas jag att BG får genomföra de flesta av de inbokade matcherna.

Entos Cupen blir extra kul. Inte för att BG ska kunna matcha Elitserielagen, som både har starkare trupper och mer istid. Men det känns ändå som att det är just Villa, Vänersborg & Co som är den typ av motstånd som man fortfarande är van vid. Givetvis kommer premiärmatchen mot Köping (!) i Superallsvenskan att nagla fast det faktum att nya lag väntar i vinter. På mindre arenor. Med mindre publik. Samtidigt ska det bli kul att se BG vinna matcher.

Entos Cup, ja. Även om det lär bli en sanslöst svårspelad match så ska det bli kul att kika på mötet mellan BG och Villa. Det känns som att både Berggren och Bryngelson kommer att tillföra Villa en hel del. Jag hoppas verkligen att det går bra för 32 och 112 i vinter, men samtidigt inte för bra för Villa. Ni förstår säkert hur jag menar. Man är rätt splittrad. Sedan känns det onekligen lite skönt för själen att BG är det enda laget vid Vänern som vunnit SM-guld. Det kanske är en tidsfråga innan "guld-monopolet" spricker, men man ska passa på att njuta åt de små tingen i tillvaron.

Det verkar flyta på bra träningsmässigt bland ung som gammal i a-truppen. Jag blev f.ö. mycket imponerad av vissa insatser i Tjurruset. Nu vinner man inga bandymatcher på vrålkondis och lerlöpning, men bra ork i benen är en viktig faktor.

Jag och Jonte hade ett litet snack igår på kansliet om att starta ett mycket ambitiöst projekt :-)
Vill inte avslöja mer än att det kan bli sanslöst roande om vi hittar rätt format.

Åter till laget. Det är inte driekt så att lokalpressen skriver sönder lagets försäsongsupplägg. Knappt en notis ens. Å andra sidan brukar inte den här delen av året kantas av nyheter (om det nu inte rör ekonomin eller något annat rubriksättarvänligt innehåll). Men vi får hoppas att pressen vaknar till liv när träningsmatchandet börjar. Och i ärlighetens namn; visst har vi läst både ett och två försäsongsreportage genom åren - om både BG, CU, FBK och QBIK - om mest är "tomma nyheter".
Visst är det kul om det är gott om BG-nyheter (a- eller u-lagsrelaterade alltså), men det är bättre att dessa nyheter kommer när det börjar hända saker.

Som du säkert reflekterat över så är detta inlägg ganska trevande eller splittrat... eller rätt så tamt. Men det är det fina med Bloggen som format. Det finns inga som helst kvalitetskrav - alla kan blogga, alla får blogga, alla bloggar, varje dag... nästan!

Jag nöjer mig här, och skickar en passing till min bloggkollegor att få tummen ur.

Jonas

Inga kommentarer: