onsdag 15 oktober 2008

Det är mycket nu...

Exakt en månad kvar till premiär. Känner ni?
Hos mig börjar det i alla fall rycka till både här och där när jag tänker mig Tingvalla, någon minusgrad, lördagseftermiddag, ramsor som ekar under plåttaket och premiärnerver.

Det händer, som alla vet, oerhört mycket i föreningen just nu. Jag törs lova att det var länge sedan det var så mycket aktivitet på olika håll. Spelarna har dragit igång träningsmatchandet, på kansliet rings det och fixas, sponsorer jagas med blåslampa och mitt i allting ska det till en bolagisering.

Det finns massor att göra - men som vanligt är vi för få som ställer upp. Till exempel är den här bloggen och hemsidan i stort behov av intresserade skribenter som kan tänka sig att rapportera från matcher. Vi håller också på med ett matchprogram och behöver material till det. Är du läs- och skrivkunnig tycker jag du ska höra av dig till maria@bolticgota.com!

Några reflektioner:
*** Jag tog en tur runt Tingvalla i eftermiddag. Faktiskt - kommunen har masat sig ner till det sista öststatsmonumentet i stan och röjt upp lite... Dock ligger det fortfarande drivor med fågelskit där BB brukar stå. De räknar kanske med att vi ska hoppa bort dyngan?
*** Är det bara jag som ler lite (i smyg givetvis) över att allt färre bänkar sig i kaffeburken? Har publiken äntligen insett vad riktig idrott är? Det återstår att se i vinter...
*** Läser om att Lesjöfors drar sig ur division 1. Det känns dystert att länets bandyklubbar blir allt färre och ungdomslagen likaså. Det är bara att inse - bandyn behöver inomhushallar, och det omgående!

/JB

Inga kommentarer: