måndag 13 oktober 2008

Alive and kickin´

Insamlingar pågår. Skridskor slipas. Aktiebolag bildas. Ted och Jacob hittar målet.
Bandyhösten 2008 . Något helt annat än bara en vanlig säsongsupptakt.

Det är gott att se engagemanget. Fast samtidigt blir det uppenbart: Det är rätt så få som brinner med stark låga. Men vad fan! Inte ska vi bry oss om de oinsatta som inte tänker och drömmer bandy just nu. Låt dem följa Stjärnor på is i Tv4. Vi är få. Men vi är tillräckligt många.

Mitt bidrag denna vecka är att jaga X antal pojkar som tidigare lovat mig att bli regelbundna bloggare här på denna digitala arena. Glöm ordet Bloggare förresten. Vi har sett (och läst) nog av bloggare de senaste åren. Vem orkar bry sig om en text som den jag just nu knåpar på. Nej, jag ska jaga de pojkar som jag vet kan skriva om verkliga, intressanta saker som händer och sker på bandyfronten. Pojkar med vass penna, en vettig meningsuppbyggnad och stort patos. Då får vi en "Blogg" som lever och frodas.

Pojkar: Jag kommer att få tag på er denna vecka. Den ene av er fångas in på Stora Torget på torsdag. Vi ses vid Farmors.

PS. I ämnet "bitterhet" kommer här inlägg nummer 1257 i hallfrågan:
Är det någon som driver med den breda bandyscenen i Karlstad? Är det någon som medvetet vill reta både barn, ledare och seniorer? Åk till Tingvalla och vandra runt så fattar ni.
Ännu en vinter med gul snö i drivorna... Eller kan en simpel bandyvän få låna toalett i den brett folkliga skate-hallen?

J

Inga kommentarer: